Sunday, October 1, 2017

DAUN INAI DAN KENCING MANIS

[14:59, 9/23/2017] Dr. Noorulamin: DAUN INAI DAN KENCING MANIS

Ramai yg tidak menyedari disamping inai digunakan utk tujuan hiasan diri, inai juga mempunyai kelebihan dari segi perubatan.

Daun inai mempunyai kesan antibiotik yg sangat kuat. Ia juga mempunyai kesan antikulat serta kesan antivirus.

Ummu Salamah ra melaporkan tidak ada luka ketika balik dari perang yang tidak dirawat dengan inai oleh Nabi SAW. (HR Abu Daud dan Baihaqi)

Sesiapa yg datang kepada Nabi SAW mengadu sakit kaki, baginda SAW akan nasihatkan mereka utk sapu inai (HR Abu Daud)

Pesakit kencing secara umumnya dikenali sering alami masalah luka di kaki yg lambat sembut. Pesakit kencing manis juga sering alami kesakitan menyucuk di kaki yg dikenali sbg 'peripheral neuropathy pain'.

Bagi kedua-dua keadaan ini, daun inai yg dikisar adalah pilihan terbaik bagi mereka yg gagal mendapat kesan penyembuhan dari antibiotik yg berasal dari bahan kimia yg dihasilkan di makmal.

Bagi yg risau tentang kesan samping ubat antibiotik bahan kimia utk rawat luka mereka, daun inai merupakan pilihan terbaik yang dijamin TIADA KESAN SAMPING.

Keringkan segenggam daun inai, rendam semalaman dlm segelas air dan minum airnya setiap pagi. Pada malamnya sapu luka kaki dengan daun inai yg telah dikisar.

Anda pasti akan terkejut dengan kesan positif ke atas luka kencing manis atau kesan positif ke atas sakit kaki neuropathy.

DNA
Sekian
Wslm

APA ITU HERBA ?

  APA ITU HERBA ? Herba adalah tumbuh-tumbuhan yang mempunyai nilai dari segi perubatan, khasiat makanan dan baunya. Herba digunakan secara ...